
Gepubliceerd op 21/12/2018
DELEN
Klanten en concurrentie beter begrijpen
Van mei tot juli 2018 voerde Ipsos, op vraag van AG Insurance, een marktonderzoek uit om de waardering door de ondernemingen te evalueren met betrekking tot hun employee benefits partners.
Van mei tot juli 2018 voerde Ipsos, op vraag van AG Insurance, een marktonderzoek uit om de waardering door de ondernemingen te evalueren met betrekking tot hun employee benefits partners.
De telefonische enquête richtte zich voornamelijk tot HR & Compensation/Benefits-managers. Zij nemen immers beslissingen over de plannen Pensioen en Gezondheidszorgen voor werknemers.
Pensioenen
We stellen vast dat de
waardering van de verzekeraars verbeterd is in vergelijking met de studie van vier jaar geleden. AG Insurance volgt deze trend en scoort beter dan de markt. In vergelijking met de klanten van onze concurrenten hebben onze klanten een betere waardering over de rendementen van
onze tak 21-oplossingen.
Hospitalisatie
De waardering van de hospitalisatieverzekering was al heel positief bij het vorige marktonderzoek in 2014. De scores van een aantal verzekeraars, onder wie AG Insurance, blijven positief verder evolueren.
AG Insurance is de enige verzekeraar die nog steeds actief een
wachtpolis aanbiedt die ervoor zorgt dat de hospitalisatieverzekering
ook na het pensioen betaalbaar blijft.
Deze waarborg wordt sterk gewaardeerd.
Bovendien,
als een medewerker vertrekt, bieden we als enige maatschappij een
individuele hospitalisatieverzekering aan met een gelijkaardige dekking. En die oplossing kan op veel waardering rekenen.
Invaliditeit
In dit onderzoek werd voor het eerst gepeild naar de mening van de respondenten over hun verzekeraar gewaarborgd inkomen. AG Insurance behaalt betere resultaten dan het marktgemiddelde. Deze mooie score is voornamelijk te danken aan ons re-integratieaanbod dat bedoeld is om langdurig afwezige werknemers zo snel mogelijk terug aan het werk te krijgen.
Deze service, waarbij we kiezen voor een proactieve aanpak van psychologische problemen, maakt integraal deel uit van het product. De globale tevredenheid over deze oplossing is dan ook heel hoog.
AG Insurance
Andere conclusies van het onderzoek:
- De klanten van AG stellen het op prijs dat ze kunnen rekenen op een accountmanager die zo nodig proactief kan optreden.
-
De klanten van AG geven ook een positieve score aan onze
manier van informeren en communiceren over wettelijke verplichtingen.
Er is echter een aandachtspunt: de verwerkingstermijn. Hoewel de perceptie hierover van klant tot klant verschilt, willen we deze termijn toch verbeteren door eerst en vooral een overzicht te maken van de te behandelen processen.
Benieuwd naar meer resultaten over AG? Check dan dit artikel.
Meer weten over ons aanbod?
- Meer info over re-integratie, klik hier.
- Meer info over AG Care Vision en AG Care Continuity, klik hier.
- Meer info over tak 21 (interview met Wim Vermeir CIO), klik hier.
Wil u graag meer weten over de inhoud van dit marktonderzoek? Dan kan u altijd terecht bij uw vertrouwde contactpersoon bij AG Employee Benefits.