Gepubliceerd op 21/12/2018
DELEN
Beter communiceren over extralegale voordelen
Een studie die we samen met de Vlerick Business School hadden gevoerd in 2016, toonde aan dat werkgevers enigszins ontevreden zijn over de manier waarop verzekeraars communiceren over extralegale voordelen.
Een nieuwe enquête twee jaar later bevestigt deze conclusie grotendeels. Toch zijn er ook een aantal positieve elementen.
Een studie die we samen met de Vlerick Business School hadden gevoerd in 2016, toonde aan dat werkgevers enigszins ontevreden zijn over de manier waarop verzekeraars communiceren over extralegale voordelen.
Een nieuwe enquête twee jaar later bevestigt deze conclusie grotendeels. Toch zijn er ook een aantal positieve elementen.
Dit zijn de
voornaamste tendensen:
Goed communiceren
Werkgevers willen een betere communicatie naar hun medewerkers over aanvullende verzekeringen.
Ze tonen zich vrij sceptisch over het materiaal dat ze ter beschikking krijgen voor hun werknemers en zijn dan ook voorstander van tools die
kwalitatieve interactie kunnen creëren
tussen verzekeraar en werknemer.
My Global Benefits
Hospitalisatie
Ook in dit domein is de service de voorbije jaren aanzienlijk geëvolueerd. Verschillende verzekeraars beschikken over een digitale tool – een website of app – om schadegevallen aan te geven.
Met My Global Benefits, de online schadeaangifte, de site Hospitalisatie, … blijft AG Insurance niet achter. Onze klanten waarderen al deze tools, die we dan ook verder zullen blijven ontwikkelen.
Gegevensuitwisseling
Voor werkgevers is het van essentieel belang dat ze beschikken over efficiënte oplossingen voor gegevensuitwisseling. Ze zijn dan ook heel tevreden over het
AG EB Online-platform. AG Insurance heeft dit platform specifiek ontwikkeld voor de gegevensuitwisseling wat betreft de plannen pensioenen, invaliditeit en hospitalisatie.
Uw mening telt
Aan het einde van de enquête kregen de bevraagden ook ruimte om hun eigen mening en suggesties voor verbeteringen te formuleren. We houden er uiteraard rekening mee en we bekijken hoe we deze voorstellen in de toekomst in ons aanbod kunnen opnemen.