Wat zijn uw employee benefits-uitdagingen? - AG Employee Benefits

Uw cookies zijn uitgeschakeld. Schakel uw cookies a.u.b. aan om uw voorkeuren op te slaan.

We gebruiken cookies om: klantenervaring te optimaliseren, gepersonaliseerde informatie te bezorgen en het delen van info op sociale media mogelijk te maken. De toestemming die u geeft door op 'Akkoord' te klikken geldt voor alle websites van AG Insurance. Lees ook ons cookiebeleid en onze privacyverklaring.

Meer weten
Werkgevers worden geconfronteerd met uitdagingen op het vlak van employee benefits

Gepubliceerd op 17/11/2020

DELEN

Wat zijn uw uitdagingen op het vlak van employee benefits?

​​​

De crisis die we momenteel doormaken, verandert onze gewoontes ingrijpend en zorgt voor nieuwe uitdagingen. Bij AG willen we u zo goed mogelijk begeleiden.

Daarom vroegen we u in juni en juli om een tevredenheidsenquête in te vullen. U waardeert duidelijk onze aanpak en ons dienstenaanbod tijdens de crisis, waarvoor dank. Dankzij deze enquête merkten we ook dat u heel wat uitdagingen op uw pad vindt wat employee benefits betreft. Hieronder vertellen we u hoe AG u kan helpen om deze uitdagingen aan te gaan. 


Uitdaging 1: inzicht krijgen in employee benefits-producten​

Voor 51% van de bevraagden is het een uitdaging om de employee benefits-producten te begrijpen. Het klopt dat de nuances van groepsverzekeringen en gezondheidszorgverzekeringen vrij ingewikkeld zijn. Op onze website leggen we de technische termen en onze producten uit in mensentaal. ​

Hoewel employee benefits-producten moeilijk te begrijpen zijn, is 95% wel tevreden over onze producten.

  • U vindt dat de producten aan uw verwachtingen voldoen.
  • Het aanbod vindt u uitgebreid, compleet en van goede kwaliteit.
  • U waardeert de mogelijkheid om een totaalpakket aan te bieden aan uw medewerkers.  

Ook de communicatie met uw contactpersonen krijgt een positieve beoordeling. U waardeert de informatie die u krijgt en de beschikbaarheid van uw gesprekspartner​, zelfs in deze crisis. Langs de andere kant is de tijd die nodig is om de aanvragen te verwerken vaak te lang. We zijn ons hiervan bewust en werken oplossingen uit om hier iets aan te doen. 


Uitdaging 2: vlot communiceren met uw medewerkers over extralegale voordelen 
 ​
40% zegt dat het ingewikkeld is om duidelijk te communiceren over de extralegale voordelen waar hun medewerkers recht op hebben. 

Daarom waarderen veel werkgevers My Global Benefits. 99% van onze klanten vindt de tool een goede manier om met hun medewerkers te communiceren over extralegale voordelen. Op dit platform kunnen uw medewerkers alle AG-verzekeringen bekijken die u voor hen afsloot. Zo zijn ze zich meer bewust van wat u hen aanbiedt.

De enquête toonde ook aan dat we meer moeten communiceren over innovaties op het platform, zoals de mogelijkheid om de uitbetaling van het aanvullend pensioen online aan te vragen​



Uitdaging 3: op de hoogte blijven van de actualiteit en wetswijzigingen 

​36% vindt het belangrijk om de actualiteit te volgen en op de hoogte te blijven van wetswijzigingen op het gebied van employee benefits. 

Velen van u hebben gemerkt dat AG tijdens de crisis proactief heeft gecommuniceerd. We brachten u inderdaad op de hoogte van wetswijzigingen naar aanleiding van de crisis. Meer bepaald schreven we FAQ​ om u te helpen bij het beheer van uw groeps- en gezondheidszorgverzekeringen. Vandaag houden we u meer dan ooit op de hoogte van de verschillende wetswijzigingen en de belangrijkste topics in verband met groepsverzekeringen.

86% vindt dan ook dat AG zijn slogan 'Supporter van uw medewerkers' waarmaakt. Ondanks de crisis en de tweede golf die onze economie bedreigt, is en blijft AG supporter van uw medewerkers. Hoe? We blijven communiceren over onderwerpen die voor u van belang zijn, verbeteren ons My Global Benefits-platform en verkorten onze doorlooptijden.