Koppel dat de uitbetaling van hun aanvullend pensioen online aanvraagt via My Global Benefits

Gepubliceerd op 28/04/2022

DELEN

Wat is uw rol in de uitbetaling van de aanvullende pensioenen van uw medewerkers?

​De uitbetaling van het aanvullend pensioen is een belangrijk moment voor uw medewerkers.  Als werkgever hoeft u AG niet langer in te lichten wanneer medewerkers met pensioen gaan. De Federale Pensioendienst (FPD) deelt de vertrekdata nu automatisch mee aan AG en de procedure wordt dan opgestart. U kan uw medewerkers natuurlijk altijd begeleiden in het administratieve proces. 

Zo kan u samen met hen de verschillende stappen bekijken die zij moeten doorlopen om hun aanvullend pensioen uitbetaald te krijgen. 

​​
Moet u AG op de hoogte brengen wanneer een medewerker met pensioen gaat?

Nee, u hoeft de datum van pensionering van uw medewerker niet langer aan AG mee te delen. De Federale Pensioendienst (FPD) deelt de pensioendatum nu rechtstreeks mee aan AG en de uitbetalingsprocedure van het aanvullend pensioen start automatisch op. 

U ontvangt een e-mail van AG als de FPD ons de pensioendatum van minstens één van uw werknemers meedeelt.​ 

Lees hierna welke stappen uw medewerkers moeten ondernemen. 


Welke stappen moeten uw medewerkers ondernemen om hun aanvullend pensioen uitbetaald te krijgen? ​​


1. Uw medewerkers krijgen een reeks documenten van AG om in te vullen
Uw medewerkers krijgen ten vroegste 2,5 maand voor hun pensioen een brief van AG over al hun (actieve of slapende) contracten bij AG. Hierin vragen wij hen om ons bepaalde gegevens te bezorgen, onder andere hun bankrekeningnummer, om de betaling te kunnen verrichten.

Ze kunnen deze informatie op twee manieren aan AG bezorgen:
  • Via ons platform My Global Benefits : dit is de gemakkelijkste en efficiëntste manier. 
  • Via e-mail of met de post. 

Wil u meer info over de procedure voor het aanvragen van de uitbetaling van het aanvullend pensioen? Bekijk ons sleutelmoment "Uw werknemer vraagt de uitbetaling van zijn groepsverzekering​ ".

2. Wanneer betaalt AG het aanvullend pensioen uit?
Zodra wij alle nodige informatie hebben, controleren we ze. Zo nodig vragen wij om bijkomende informatie om het dossier te kunnen afronden.

Als wij drie weken voor de pensioendatum alle nodige gegevens hebben, storten wij het aanvullend pensioen ten laatste een maand na de pensioendatum op de bankrekening van uw werknemer. 


Wil u uw medewerkers begeleiden in dit proces om hun pensioen aan te vragen? 

Stel hen dan voor om in te loggen op My Global Benefits, want daar vinden ze al heel wat FAQ's over de uitbetaling van hun aanvullend pensioen. Op het moment dat zij met pensioen gaan, kunnen ze ook online via My Global Benefits de uitbetaling van hun aanvullend pensioen aanvragen. Om hen bij hun vertrek te helpen, kan u onze handige gids raadplegen waarin wij gedetailleerde informatie geven over de uitbetaling van het aanvullend pensioen. ​