Symptom Checker, partner van AG - AG Employee Benefits
Symptom Checker, partner van AG

Gepubliceerd op 13/05/2024

DELEN

Symptom Checker, betrouwbare en persoonlijke medische informatie via My Care Premium by AG

​​

​Bij medische klachten willen we allemaal zo snel mogelijk duidelijkheid. We zoeken online informatie, maar worden vaak alleen maar ongeruster door wat we op het internet lezen. Zolang de twijfels voortduren, blijven mensen bezorgd en verliezen ze hun concentratie, ook op het werk. Met de Symptom Checker helpt u ervoor te zorgen dat uw medewerkers zich gerustgesteld voelen en zich niet laten afleiden door vragen over hun gezondheid. Een plus voor hen, én voor u!​


Wat biedt Symptom Checker, partner van AG?

De Symptom Checker is één van de medische tools die uw medewerkers 24/7 kunnen gebruiken via de MyAG Employee Benefits app, als u ervoor kiest om hen My Care Premium by AG aan te bieden. In de tool beschrijven gebruikers hun symptomen aan de hand van een slimme vragenlijst, waarna ze meteen betrouwbare informatie over de potentiële oorzaken ontvangen, die ze ook als pdf kunnen downloaden.





De tool vormt een wetenschappelijk onderbouwd alternatief voor algemene zoekmachines, die geen rekening houden met de individuele situatie, onsamenhangende informatie opleveren en mensen vaak nog ongeruster maken dan ze al zijn. Symptom Checker combineert artificiële intelligentie met ruim tien jaar medische expertise, en is daardoor in staat om accuratere en meer betrouwbare informatie te verstrekken.
Toch snel een dokter spreken?​

De Symptom Checker helpt uw medewerkers inzicht te krijgen in de mogelijke oorzaak van hun klachten. De tool stelt echter geen diagnose en vervangt geen medisch consult. Wil uw werknemer na de Symptom Checker alsnog een dokter spreken, dan kan hij in één adem kosteloos videobellen met een arts, via de Doktr-button in de MyAg Employee Benefits app. Met My Care Premium by AG geeft u iedere werknemer, en de verzekerde gezinsleden, namelijk recht op twee kosteloze videoconsultaties per jaar. Geen gepuzzel dus om tijdens de werkuren een doktersafspraak te regelen en ook geen tijdverlies in de wachtkamer. Wat uw werknemers wel krijgen, is gedegen doktersadvies wanneer het hen het best uitkomt.


meer weten over my care premium by ag​


Verminder tijdverlies en verzuim

​De Symptom Checker en de twee inbegrepen teleconsultaties in My Care Premium by AG faciliteren dat medewerkers met gezondheidsklachten snel medische informatie krijgen die hen kan geruststellen. De geanonimiseerde rapportering verleent uw bedrijf waardevolle inzichten voor uw HR-beleid. Specifiek voor de Symptom Checker krijgt u onder andere inzage in het aantal keren dat de vragenlijst werd ingevuld, en voor welke aandoeningen.

De kwalitatieve medische tools van My Care Premium bieden een antwoord op de huidige zorgschaarste en komen tegemoet aan de behoefte van werknemers om direct geholpen te worden, zeker als het over gezondheid gaat. De Symptom Checker en Doktr zijn makkelijk toegankelijk via de ​MyAG Employee Benefits app. Zo hebben uw medewerkers altijd een 'digitale dokter' bij de hand.

Het effect voor uw bedrijf? Minder tijdverlies en minder kort verzuim. De 'digitale dokter' helpt bovendien om structureel presenteïsme in uw organisatie te verminderen. Het is ten slotte een troef in de war on talent. Onderzoek laat immers zien dat steeds meer werknemers veel waarde hechten aan werkgevers die de toegang tot zorg vereenvoudigen.



Wil u uw medewerkers de digitale zorgoplossingen van My Care Premium aanbieden?

Spreek uw gebruikelijke contactpersoon bij AG erover aan of contacteer ons rechtstreeks.​


contact​​