Gepubliceerd op 16/01/2024
DELEN
De huidige gezondheidscrisis stelt ons voor diverse uitdagingen, waaronder de verminderde toegang tot zorg met verstrekkende gevolgen voor werkgevers: hoger ziekteverzuim, lagere productiviteit en dus stijgende kosten.
Door te investeren in My Care Premium by AG krijgen uw werknemers, naast de bestaande diensten van My Care, niet alleen toegang tot digitale medische tools, zoals de uiterst betrouwbare en 24/7 beschikbare Symptom Checker ontwikkeld en gevalideerd door artsen, maar ook tot onmiddellijk medisch advies van erkende Belgische artsen via videoconsultatie op de Doktr-app. Het is een stap naar een gezondere en productievere werkomgeving en een waardevol bewijs van toewijding aan het welzijn van uw werknemers.
Waarom My Care Premium?
De gezondheidszorg in ons land staat onder druk. De vergrijzing van de bevolking zorgt voor een toenemende zorg- en preventievraag. Tegelijkertijd is er een nijpend tekort aan zorgverleners veroorzaakt door de huidige pensioneringsgolf en de groeiende behoefte van het medisch personeel aan een evenwichtiger werk-privéleven. Dit leidt tot verminderde werkuren, een afname van het aantal aangenomen patiënten en langere wachttijden.
- 75% van de Belgische huisartsen ontvangt niet of nauwelijks nog nieuwe patiënten.
- De gemiddelde huisarts behandelt 1.200 patiënten, tegenover 2.500 patiënten door de pensionerende generatie.
- De wachttijden voor fysieke consultaties kunnen oplopen tot 2 weken, zelfs voor vaste patiënten.
Met de 24/7 beschikbare Symptom Checker voeren uw werknemers hun symptomen in, waarna ze een lijst krijgen met mogelijke aandoeningen. In tegenstelling tot de vaak willekeurige en onbetrouwbare resultaten van zoekmachines biedt de Symptom Checker directe, persoonlijke en wetenschappelijk onderbouwde informatie op basis van tien jaar medische ervaring en artificiële intelligentie.
Hebben uw werknemers nood aan een medische consultatie? Geen probleem. Via Doktr kunnen ze eenvoudig en zonder afspraak in contact komen met een erkende Belgische arts via videoconsultatie. Twee videoconsultaties per verzekeringsjaar zijn namelijk inbegrepen. Bijkomende teleconsultaties zijn steeds onbeperkt mogelijk ten laste van uw werknemer.
Bovendien biedt de anonieme en GDPR-compliant rapportering u waardevolle inzichten die uw HR-beleid ondersteunen en die u helpen om prioriteiten te stellen.
| Werknemers die gebruik maken van de gezondheidszorgoplossing van AG kunnen de diensten van My Care en My Care Premium gemakkelijk gebruiken op de MyAG Employee Benefits app. |