Sinds 6 november 2023 kunnen werknemers met een hospitalisatieverzekering of een verzekering ambulante zorgen hun facturen van huisartsen, tandartsen en kinesisten digitaal via AssurMed naar ons doorsturen. Dit zal het terugbetalingsproces* van ambulante zorgkosten vergemakkelijken. Het proces kan in de toekomst worden uitgebreid naar andere medische disciplines en verzekeringen zoals de arbeidsongevallenverzekering.
-
Om gebruik te maken van AssurMed, dienen uw werknemers eerst hun eenmalige toestemming te geven via www.assurmed.be of via een gezondheidsportaal als ‘Helena’ (binnen enkele maanden wordt dit ook mogelijk via het portaal ‘OxiCity’). Deze actie is vereist volgens de GDPR-regelgeving voor de overdracht en verwerking van medische gegevens.
-
Nadien kunnen de kosten op twee manieren aan AG worden doorgegeven.
-
Werknemers die al gebruik maken van de portalen Helena of OxiCity kunnen na een bezoek aan de huisarts, kinesist of tandarts het getuigschrift voor verstrekte hulp met een muisklik toewijzen aan AG voor terugbetaling. Meer informatie over deze portalen vindt u op de websites van Helena en OxiCity.
-
De zorgverstrekker stuurt de gegevens van het getuigschrift naar het AssurMed-platform. Uw werknemer bezorgt ons dan het bewijsstuk geneeskundige verzorging via MyAG Employee Benefits.
-
Als de ingediende kosten voldoen aan de terugbetalingsvoorwaarden van het verzekeringscontract gaan wij over tot terugbetaling.
GOED OM TE WETEN:
- Werknemers kunnen hun toestemming via www.assurmed.be steeds intrekken, waarna hun gegevens uit het systeem worden verwijderd.
- Ze kunnen ook kiezen om bepaalde gegevens niet te delen. Dit melden ze dan aan de zorgverstrekker die dat aangeeft in de software.
- Alle via AssurMed verzonden informatie is gecodeerd, versleuteld en wordt alleen gebruikt voor mogelijke terugbetaling.
|
-
Bij een hospitalisatieverzekering worden de medische kosten tijdens een ziekenhuisopname, maar ook bij de voor- en nabehandeling (1 tot 3 maanden vóór en 2 tot 6 maanden na een hospitalisatie, afhankelijk van het door u onderschreven plan) terugbetaald. Ook de behandelingskosten van een zware ziekte doorheen het jaar en zonder een ziekenhuisopname zijn gedekt.
-
Bij een verzekering ambulante zorgen worden de medische kosten van uw werknemers het hele jaar door en los van een ziekenhuisopname (gedeeltelijk) terugbetaald. Dit omvat raadplegingen, huisbezoeken, paramedische behandelingen (verpleging, kinesitherapie en fysiotherapie), onderzoeken (radiologie, beeldvorming en laboratorium), enz.
Dankzij de samenwerking tussen apothekers en AG via het project AssurPharma, dat in 2015 tot stand kwam, is de terugbetaling van apotheekkosten geëvolueerd tot een vloeiend proces.
Wanneer uw werknemers voorgeschreven medicatie aankopen, volstaat het om hun My Healthcare Card, die altijd en overal toegankelijk is via de app, te laten scannen door de apotheker. AG Employee Benefits ontvangt de details van hun aankoop elektronisch en betaalt de kosten die onder een hospitalisatieverzekering of een verzekering voor ambulante zorgen vallen zo snel mogelijk terug. Uw werknemers hoeven dus geen verfrommelde apotheekbriefjes meer zien op te vissen en door te sturen naar ons.
Projecten zoals AssurPharma en AssurMed kaderen volledig binnen de ‘phygital’ aanpak van AG en combineren naadloos digitale en fysieke dienstverlening. Deze strategie levert innovatieve oplossingen zonder het menselijke aspect uit het oog te verliezen. Met AssurMed introduceren we een efficiënte digitale tool die het beheer van verzekeringen vergemakkelijkt, terwijl we tegelijkertijd de persoonlijke relatie behouden die u met uw contactpersonen bij AG heeft.
Hebt u vragen over AssurMed of over een ander onderwerp? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onderstaande knop.
* Volgens de contractvoorwaarden.