een boost voor uw imago als werkgever - AG Employee Benefits

Uw cookies zijn uitgeschakeld. Schakel uw cookies a.u.b. aan om uw voorkeuren op te slaan.

We gebruiken cookies om: klantenervaring te optimaliseren, gepersonaliseerde informatie te bezorgen en het delen van info op sociale media mogelijk te maken. De toestemming die u geeft door op 'Akkoord' te klikken geldt voor alle websites van AG Insurance. Lees ook ons cookiebeleid en onze privacyverklaring.

Meer weten
Colon cancer

Gepubliceerd op 28/06/2018

DELEN

‘Stop Darmkanker’: een boost voor uw imago als werkgever

​​​​​​​​​​​
“Een werkgever die alleen een goed verloningspakket aanbiedt in de huidige arbeidsmarkt, schiet tekort. De werkgever van morgen houdt zijn werknemers gelukkig én gezond.”
 
Sinds 12 maart 2018 heeft AG Insurance een partnership met de vzw Stop Darmkanker. We geven hen daarbij een klankbord om hun preventieverhaal te verspreiden doorheen het hele AG-netwerk. Want darmkanker is een aandoening waar we samen iets aan kunnen doen. Door mensen aan te sporen om gezonder te gaan leven, maar vooral ook om de test te doen en zo de ziekte vroegtijdig op te sporen. Meer dan 90 % heeft kans op genezing als darmkanker tijdig wordt vastgesteld.


Het HR-team van AG Insurance greep zijn kans om dit positieve verhaal te integreren in zijn welzijnsbeleid.

Astrid Conem (HR Branding & Communication Manager):
 
Kennis delen kan levens redden. Dat doen we samen met de collega’s die interesse hebben via Lunch & Learn. Dit concept voorziet op de middag een lichte lunch gevolgd door een boeiende lezing van Dr. Luc Colemont, stichter van deze vzw. Voor ons is dit heel eenvoudig om te organiseren, de vzw Stop Darmkanker heeft alleen een zaal en een beamer nodig. Dr. Luc Colemont is flexibel en zorgt als ervaren spreker voor al het nodige, in zowel Nederlands, Frans als Engels. Ik heb gehoord dat hij deze sessies zelfs in het Italiaans geeft …
 

Waarom gaat AG Insurance de strijd aan tegen darmkanker?

 Jan Heyvaert (HR Director):
Nu we samenwerken met Stop Darmkanker, was het voor ons vanzelfsprekend dat ook onze medewerkers kunnen meegenieten van hun sensibiliseringsacties. We willen dat zoveel mogelijk mensen volop van hun leven kunnen genieten. Het is dan ook beter om te voorkomen dan te genezen. Laten we samen de geschiedenis herschrijven en darmkanker een halt toeroepen. De resultaten van de sessies waren snel zichtbaar. De 400 medewerkers die de sessies bijwoonden, gaven alleen positieve reacties.
 
 
Als klant kan u deze actie ook bij u organiseren

Koen Cole (General Manager Sales – AG Employee Benefits/Healthcare)
Als verzekeraar komen we ook uit onze schelp. Onze producten evolueren naar diensten die breder zijn dan enkel verzekeringen. Daarom bieden we vanaf nu onze werkgeverklanten de mogelijkheid om het Lunch & Learn-concept ook toe te passen in hun bedrijf. Een kant-en-klare HR-oplossing als het ware ... Bovendien hebben we ook onze hospitalisatieverzekeringen voor al onze klanten aangepast. Zo voorzien we voortaan ook een terugbetaling van de preventieve colonoscopie.
 
 
 
Nog niet overtuigd?

De eerste klanten van AG Insurance, goed voor maar liefst 9.000 werknemers, gaan al in september met dit concept aan de slag!
Levi Strauss Belgium was de eerste.
Conny Verelst, Director Compensation & Benefits, vat kort en bondig samen waarom: “Fantastisch en vernieuwend initiatief van onze verzekeraar. Benieuwd naar de eerste concrete resultaten.”
  
Wil u samen met de vzw Stop Darmkanker een lezing of een Lunch
& Learn bij u in het bedrijf organiseren? In oktober zal in ons commercieel centrum van Antwerpen een workshop georganiseerd worden om kennis te maken met de vzw Stop Darmkanker. ​


Via dit formulier kan u als klant AG Employee Benefits ​alvast een plaatsje reserveren voor u of één van uw HR-medewerkers.
 
Meer info? Neem gerust contact op met uw vertrouwde contact persoon bij AG Employee Benefits.
 

​​​​