Hospitalisatieverzekering met wereldwijde dekking en - AG Employee Benefits
Hospitalisation insurance outside Belgium

Gepubliceerd op 12/06/2024

DELEN

Hospitalisatieverzekering en gezondheidsservices in het buitenland

​​​​

Uw HR-afdeling krijgt voor elke vakantieperiode vast dezelfde vragen… Ben ik verzekerd als ik in een buitenlands ziekenhuis beland? Heb ik een verzekeringsattest nodig? En waar vind ik dat attest? U kan hen geruststellen: dankzij uw collectieve hospitalisatieverzekering bij AG, en de inbegrepen gezondheidsservices, zijn uw medewerkers overal ter wereld even goed beschermd als thuis.


Verzekeringsattest? Check! ​

Steeds meer landen vragen een attest als bewijs dat medische kosten in het buitenland gedekt zijn door een verzekering. Uw medewerkers kunnen dit verzekeringsattest voor het buitenland aanvragen​ via MyAG Employee Benefits op hun computer of in de app. Ze krijgen het attest binnen 24 uur in hun mailbox. Dat is heel handig voor hen en het bespaart uw HR-afdeling de administratieve rompslomp. 

​​​


Bij de aanvraag van een attest voor het buitenland via MyAG Employee Benefits komen uw werknemers rechtstreeks op de webpagina van onze bijstandsverlener Touring terecht. Hebben ze al een account, dan kunnen ze meteen inloggen en in het menu van de klantenzone op 'Vraag een reisattest aan' klikken. Hebben ze nog geen account, dan kunnen ze er eerst heel eenvoudig een aanmaken.


Dokter nodig in het buitenland? Check!​

​Helaas worden mensen op vakantie net zo vaak ziek als thuis, maar een doktersbezoek in het buitenland is net iets ingewikkelder. Want waar vind je een goede dokter en hoe krijg je in een vreemde taal uitgelegd wat er aan de hand is?

Met één telefoontje naar Touring worden uw medewerkers naar een lokale arts georiënteerd. Of ze kunnen vanuit het buitenland, én in hun eigen taal, snel een Belgische erkende huisarts raadplegen dankzij My Care by AG, de gezondheidsservice waartoe u toegang hebt via uw collectieve verzekering. Dankzij zo'n videoconsultatie via de Doktr-app kan de werknemer het over zijn medische situatie hebben in zijn moedertaal, wat een fijne geruststelling betekent.

Biedt u uw medewerkers het uitgebreidere My Care Premium aan, dan zijn twee online Doktr-videoconsultaties per jaar voor hen gratis inbegrepen. Bovendien hebben ze toegang tot de Symptom Checker voor accurate en betrouwbare informatie bij medische klachten. Ook dat is handig in het buitenland.

Wil u meer weten over de My Care Premium-services of bekijken hoe u deze services in uw employee benefits kan integreren? Contacteer ons via de groene knop hieronder of spreek uw vertrouwde contactpersoon bij AG erover aan.​


contacteer ons​​​


Kennen of gebruiken uw medewerkers de MyAG Employee Benefits app nog onvoldoende? Grijp hun vakantieplannen aan en motiveer hen om via de app het verzekeringsattest aan te vragen of kennis te maken met Doktr.  Hier leest u wat nog meer mogelijk is met de app.​




Ziekenhuisopname gedekt in het buitenland? Check​

​Uw medewerkers kunnen met een gerust gemoed op reis vertrekken, wetende dat de hospitalisatieverzekering die u voor hen onderschreven hebt wereldwijd en zeer uitgebreid tussenkomt bij een onvoorziene ziekenhuisopname. Deze kosten zijn verzekerd:

Alle medische kosten (honoraria, verblijfskosten en medicatie), ook in een      eenpersoonskamer.

Als u ook koos voor de waarborg Bijstand in het buitenland:

Dringend vervoer naar het ziekenhuis

Dringende medische hulp

Kosten voor een eventuele repatriëring naar België

Opzoekings- en reddingskosten (bv. na een ongeval of natuurramp, tot maximaal 5.000 euro)

Eventuele verblijfskosten voor een familielid dat ter plaatse gaat om de patiënt bij te staan

Etc.​​


In de meeste gevallen hoeven uw werknemers niets voor te schieten: de ziekenhuisfactuur wordt rechtstreeks door AG betaald.



Doet de situatie zich voor dat een medewerker wordt opgenomen in een buitenlands ziekenhuis en u ons daarvan verwittigt, dan is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met Touring, de bijstandsverlener van AG.

Bel hiervoor +32 (0)2 664 01 70 (24/7 bereikbaar)

Vanaf het moment dat Touring verwittigd is, nemen wij het van u over, tot en met de terugbetaling.

Dit nummer hebben uw medewerkers ook altijd bij de hand via de MyAG Employee Benefits app.​

Is de waarborg Bijstand in het buitenland nog niet in uw hospitalisatieverzekering opgenomen en wil u er graag meer informatie over? Contacteer ons via de groene knop hieronder of spreek uw vertrouwde contactpersoon bij AG erover aan.


contact​eer ons​​​