Gepubliceerd op 28/02/2019
DELEN
Draag samen met ‘Stop Darmkanker’ uw steentje bij
Zoals elk jaar wordt het grote publiek in maart gesensibiliseerd rond het vroegtijdig opsporen van darmkanker. AG Insurance profiteert van de gelegenheid om zijn Lunch & Learn-actie van vorig jaar opnieuw voor te stellen aan zijn klanten.
Zoals elk jaar wordt het grote publiek in maart gesensibiliseerd rond het vroegtijdig opsporen van darmkanker. AG Insurance profiteert van de gelegenheid om zijn Lunch & Learn-actie van vorig jaar opnieuw voor te stellen aan zijn klanten.
In de strijd tegen darmkanker organiseren AG Insurance en de vzw ‘Stop Darmkanker’ al enkele maanden samen efficiënte preventiecampagnes. De ziekte treft 1 op de 20 Belgen. Maar als ze vroegtijdig wordt opgespoord, bedraagt de kans op genezing meer dan 90%.
Als werkgever speelt u een belangrijke rol
Als werkgever kan u uw medewerkers
aanmoedigen om gezonder te leven en, vooral, om een zelftest voor darmkanker te doen. Zo treedt u proactief op, en profileert u zich als een onderneming die zich niet enkel bekommert om de verloning van haar medewerkers, maar ook om
hun gezondheid en welzijn. En dat stellen werknemers vandaag heel erg op prijs.
Lunch & Learn-actie ook mogelijk in uw bedrijf
Het doel van het
Lunch & Learn-concept is heel eenvoudig:
kennis delen om levens te redden. U organiseert zo’n sessie gemakkelijk in uw bedrijf. U hebt gewoon een zaal en een beamer nodig. Vervolgens nodigt u uw medewerkers ’s middags uit voor een lichte lunch en
een lezing door Dr. Luc Colemont. U krijgt vooraf ook communicatiemateriaal om uw werknemers te sensibiliseren.
In het kader van een recente tevredenheidsenquête bij zijn klanten, schonk AG Insurance per ingevulde vragenlijst een bedrag aan de vereniging van Dr. Colemont:
“Dankzij die bijdrage kunnen we de bibliotheken in ons land een exemplaar geven van ons stripboek ‘Dirk – Het leven is een strijd waard’. De strip verschijnt in maart en is echt fantastisch! Zo kunnen we met onze boodschap ‘Doe de test’ een nog breder publiek bereiken. Bedankt iedereen die deelnam aan de enquête!”
Wilt u meer weten over
Lunch & Learn en de verschillende tools die wij u bieden om deze actie in uw bedrijf te organiseren?
Klik
hier
om het artikel over dit onderwerp in EB Minute van juni 2018 (opnieuw) te lezen.