De hospitalisatieverzekering: de rots in de branding - AG Employee Benefits

Uw cookies zijn uitgeschakeld. Schakel uw cookies a.u.b. aan om uw voorkeuren op te slaan.

We gebruiken cookies om: klantenervaring te optimaliseren, gepersonaliseerde informatie te bezorgen en het delen van info op sociale media mogelijk te maken. De toestemming die u geeft door op 'Akkoord' te klikken geldt voor alle websites van AG Insurance. Lees ook ons cookiebeleid en onze privacyverklaring.

Meer weten
trip-fly-group-people

Gepubliceerd op 28/06/2018

DELEN

De hospitalisatieverzekering: de rots in de branding

​​​
Lekker weer, de geur van zonnecrème en het geluid van de zee … de zomer is er! Misschien trekken uw werknemers ook massaal naar het buitenland om te genieten, te ontspannen en te ontdekken. Stel hen dan gerust: hun hospitalisatieverzekering gaat gewoon mee op vakantie. En ze hoeven ter plaatse niets voor te schieten.

Bij een ziekenhuisopname kunnen de taalbarrière en cultuurverschillen een extra hinderpaal vormen. In dat geval is het belangrijk dat uw medewerkers (en eventueel hun gezinsleden) vooraf al weten dat ze in het buitenland gedekt zijn.


Wat doen bij een opname in het buitenland?

Neem zo snel mogelijk contact op met de bijstandsverlener

Bel +32 (0)2 664 01 70 (24/7) bereikbaar)

Breng het ziekenfonds op de hoogte

 

De hospitalisatieverzekering regelt vanaf dan alle administratie, tot en met de terugbetaling. Uw werknemers vinden alle informatie terug op ag.be/hospi.

Laat uw werknemers ook weten dat ze voor bepaalde landen (Cuba, Rusland, ...) beter op voorhand contact opnemen met ons om een verzekeringsattest aan te vragen. U vindt meer info over dit document op onze website Hospitalisatie.


Wereldwijde tussenkomst

De hospitalisatieverzekering komt wereldwijd tussen bij een onvoorziene ziekenhuisopname en, na akkoord van het ziekenfonds, zelfs bij een geplande hospitalisatie.

 

In dat geval zijn o.a. de volgende medische kosten gedekt:
Alle medische kosten (honoraria, verblijfskosten en medicatie), ook in een eenpersoonskamer

Als uw contract ook voorziet in de bijstand in het buitenland:
Dringend vervoer naar het ziekenhuis
Kosten voor een eventuele repatriëring naar België
Opzoekings- en reddingskosten (bv. na een ongeval of een natuurramp, tot maximaal 5.000 euro)
Eventuele verblijfskosten voor een familielid dat ter plaatse gaat om de patiënt bij te staan
...

Niets voorschieten dankzij de derdebetalersregeling

In het buitenland genieten de meeste verzekerden de derdebetalersregeling.

Dat betekent dat uw medewerkers ter plaatse in het ziekenhuis niets hoeven voor te schieten. De ziekenhuisfactuur wordt rechtstreeks verzonden naar AG Insurance, dat alles meteen met het ziekenhuis regelt.

Bovendien kunnen ook de medische kosten gemaakt in België tot drie maanden na de opname in het buitenland terugbetaald worden via de hospitalisatieverzekering.


Kent u Prolongitudine al, een initiatief van de Stichting tegen Kanker?
Het risico op huidkanker verminderen door enkele eenvoudige tips te volgen, dat is de bedoeling van de campagne Prolongitudine. Vooral als u op jonge leeftijd een serieuze zonnesteek opliep, bestaat de kans dat u later een melanoom ontwikkelt. Een zonnesteek is een rechtstreekse aanval op de huidcellen, wat blijvende schade kan veroorzaken aan de onderste huidlagen. Het is dus belangrijk dat u uw kinderen leert hoe ze zich moeten beschermen zodat ze in alle veiligheid buiten kunnen blijven spelen. Bekijk dit videofilmpje en deel met uw medewerkers.


Meer weten over de waarborgen bij een opname in het buitenland? Klik HIER.